Střípky z gymnázia

Studenti brázdí jihozápadní Francii

Od gymnázia jsme vyrazili obrovským Neoplanem brázdit noční evropské dálnice z Příbrami přes Rožmitál pod Třemšínem a Blovice do Plzně. Odtud po dálnici D5 až do Rozvadova, kde jsme si dali poslední kávu za české peníze. V Německu jsme se zastavili pouze na čerpací stanici poblíž Sinsheimu, protože většina z nás už spala. Kolem 5.30 jsme se probudili ještě v Německu, nicméně hranice byla už na dostřel. Po šesté opravdu, ač to tak nevadalo, jsme vjeli do Francie, kde jsme si na nejbližší čerpací stanici dali kávu a čaj. Profesoři Kříž a Výborná nám okomentovali cestu, která velmi příjemně ubíhala. To vše bylo znásobeno luxusním výhledem z horního čelního okna autobusu. Pokračovali jsme přes Lyon směrem na jih. Do první destinace, přímořského letoviska Montpellier, se dostáváme lehce po čtvrté odpolední. Automaticky mizíme k moři. Na koupání máme hodinu, protože chvátáme do hotelu. Večer sledujeme finále lokální verze pěvecké soutěže Nouvelle Star. Kdo ne, může z okna sledovat nedalekou věznici. V 7 ráno se odebíráme k snídani, kterou tvoří pečivo, mléčné výrobky a marmelády. Posléze odjíždíme do Carcassonne, kde si na hradě dáváme rozchod. Po obědě pokračujeme do Toulouse.