Jak se dá vyučovat v distanční výuce třeba matematika nebo zeměpis, už si snad všichni zkusili. Ale sekundáni na to šli jinak – sportovně. Adam Zápotocký a Štěpán Švagr si pro spolužáky připravili Výzvu ve spojení MAT, ZMP, přírody a sportu.
V prvním úkolu si studenti měli vypočítat délku trasy a čas, za který daný úsek buď ujdou, nebo uběhnou. A teď přišla na řadu matematika. Délku trasy (v metrech) sekundáni vypočetli součtem výsledků čtyř různě vybraných mocnin od 10 do 25. Poté si měli zvolit jakékoliv místo v Severní nebo Jižní Americe. Počet písmen v názvu daného místa značil minuty, za které museli žáci danou trasu absolvovat.
Druhý úkol byl spíše odpočinkový. Studenti si nasbírali různé přírodniny. Z nich poté poskládali mocniny. Na výtvory sekundánů se můžete podívat v galerii.
Hlavním důvodem nebylo studentům přidat další úkol, ba naopak, odreagovat se od distanční výuky a ulehčit jim současnou situaci.