Střípky z gymnázia

Vltava na mnoho způsobů

,

Klacky, dřeva, kameny, zpěv, tanec, rap, housle, pozoun, flétna a další. Tyto prostředky mají jednu společnou věc. Víte jakou? Všechny tyto nástroje mohli použít studenti gymnázia v rámci distanční výuky hudební výchovy s Miloslavou Šmolíkovou.

Žáci tříd 2.A, 2.B a 2.C měli za úkol vytvořit vlastní nahrávku na motivy známé symfonické básně Vltava z cyklu Má vlast. Žáci se tohoto zpracování ujali s velkým nadšením a utvořili opravdu zajímavé úpravy, ve kterých projevili svůj nejen hudební talent, ale i oblíbený způsob tvorby hudby. Celkem vzniklo přes 50 originálních nahrávek. Sólové skladby, duety, melodrama, rapy nebo například i rodinný orchestr, to vše se kreativním žákům podařilo vytvořit za 14 dní.

Nejčastěji se objevovaly nahrávky s hudebními nástroji nebo programy, kterým se žáci ve svém volném čase věnují. Žáci nahráli také více hlasů, které složili dohromady, a poté utvořili jeden malý orchestr, tvořený pouze jedním nebo dvěma lidmi. Své využití zde nalezly také různé hudební programy na tvorbu beatů, remixů a dalších hudebních stylů.  Během těchto 14 dnů přišlo hodně zajímavých audionahrávek, objevily se ale také různé videonahrávky.

Pro ukázku zpracování přikládáme několik ukázek:

Ilustrační foto: Sgbeer – CC BY-SA 3.0